Jak jsme zvládli „projektovat“ aneb Zdravý životní styl z různých úhlů
28. února 2020
Nápad zaměřit se komplexně na zdravý životní styl vyšel ode mne, třídní učitelky 6. A. Třída 6. A je třída sportovní, měla by mít tedy přehled o fungování lidského těla, o tom, jak se stravovat, jak správně cvičit, a také umět poradit. V neposlední řadě bylo důležité ověřit si schopnost získávat, vyhodnocovat a třídit informace. To se i v dnešní době pokročilé počítačové gramotnosti dětí ukázalo být tvrdým oříškem. Prokázala se schopnost (či neschopnost) týmové spolupráce a komunikační dovednosti.
Po počáteční nejistotě si žáci dokázali vytvořit týmy, najít společný zájem a konkrétní osobu, na kterou svůj projekt zaměřili. Rozdělení rolí ve skupině a určení vedoucího týmu se neobešlo bez zvýšené hladiny hluku. Úroveň a zapojení jednotlivých skupin bylo velmi odlišné. Některé skupiny dokázaly svůj projekt plnit velmi dobře, samostatně, s minimálním zapojením učitele. Našly se ovšem i týmy, které si nedokázaly samy poradit a potřebovaly velmi úzké vedení. Výše uvedenou činností jsme strávili hektické 3 hodiny.
Práce pokračovala ve výtvarném ateliéru, kde se získané informace a přehled měly přetavit ve výtvarné dílo, vyzývající k zastavení, přečtení a nasátí informací, či alespoň k pousmání. Do výtvarného ztvárnění projektu se všichni zapojili s velkým úsilím a radostí. Škoda jen, že jsme neměli ještě trochu času navíc…
Žáci svůj projektový den zhodnotili jako velmi zdařilý, původní záměr byl naplněn. Můžeme se tedy těšit na nové nápady a další společnou práci.
Mgr. Kateřina Dominiková, Mgr. Milan Klim, Bc. Gabriela Šubová