A to je ta krásná země…
Poetický název projektového dne pro celý 2. stupeň, který jsme pořádali na konci května, vymyslela jedna paní učitelka českého jazyka a dá se říci, že byl více než výstižný.
Netradiční forma vyučování byla tentokrát zaměřená na znalosti o České republice, její historii, kultuře a tradicích.
Když už jsme u té krásné země, tak to si mohli žáci hned před hlavním vchodem ověřit na školním chodníku, kde křídami vybarvovali poněkud netradičně mapu naší země. Stanoviště mělo příznačný název „Zmalovaná republika.“ Ostatně i další stanoviště byla pestrobarevná – ať už poznáváním naší přírody či středověkých památek.
Jak je čeština krásná si vyzkoušeli žáci na stanovišti, které připravily učitelky českého jazyka, tentokrát ale ve formě soutěže „Riskuj s češtinou.“ Jak se dá čeština komolit při překládání, žáci zkoušeli zase na stanovišti „Nauč se “czenglish“, v tělocvičně sestavovali tváře i výkony našich nejúspěšnějších sportovců.
Sladce jsme se zasnili při teoretickém určování krajových specialit ve školní kuchyňce, přesunuli se do hudebny, kde zavzpomínali na slavné české skladatele. Nejvíc se asi nasmáli v „nahrávacím studiu“, kde zveršovali a nazpívali písně na motivy „Kočka leze dírou“.
Co bylo vyprávění naší zemi bez dějepisných stanovišť? Kromě akčních soutěží na stanovištích dvou dějepisářek velmi oceňujeme i práci žákyň 9. B, které na dvou stanovištích připravily povídání se soutěží „Nejen o Kuffnerech na Břeclavsku“, a také bodovací soutěž ze znalostí českého dějepisu i zeměpisu.
Pod roušku archeologické práce mohli žáci nahlédnout na stanovišti, které pro žáky připravil archeolog z Městského muzea a galerie Mgr. Libor Kalčík. Jsme našemu muzeu vděční za spolupráci nejen při návštěvách místních muzeí, ale i za možnost zpestřit vyučování přímo ve škole.
Podle ohlasu žáků i doprovázejících učitelů se projektový den velmi vydařil, za humanitní předměty děkujeme všem za práci. Pro příští rok předáváme štafetu kolegům z přírodovědné oblasti a těšíme se na další akční výuku.