Osová souměrnost venku
Abychom dětem ukázali propojení matematiky se skutečným světem, naplánovali jsme jednu z vyučovacích hodin (1.3.2023) do okolí školy. Našim tématem byla osová souměrnost. Žáci si nejprve vytvořili pracovní nástroj, kterým bylo okénko z kartonu s mřížkou. Takto vybaveni jsme se rozdělili na dvě skupiny a vyrazili zkoumat, kde všude můžeme osovou souměrnost pozorovat. Jedna skupina hledala osovou souměrnost na hřišti, druhá skupina v blízkém okolí školy. Ve dvojicích pak žáci fotili mobilními telefony vše, co je k tématu zaujalo. Každá dvojice měla za úkol pořídit čtyři snímky a zpět do školy přinést jednu fyzickou (osově souměrnou věc). Následující hodina byla věnována prezentaci výsledků. Za všechny můžeme říct, že hodina venku žáky bavila a naplnili jsme její smysl. Díky společnému úsilí se nám podařilo skloubit manuální činnost, učení na příkladech venku, technologie a procvičit prezentační dovednosti.
Zdeňka Kubíková, Libor Vajbar